Lensa Dan Pena

Sini bukan tempat untuk mengira, bereksperimen dan berfantasi tapi sini hanyalah sekadar gelanggang aku untuk meluahkan hasil pemerhatian aku tentang kehidupan dunia yang penuh liku-likunya. Cerita warna warni dan comotnya kehidupan ini semua hanyalah berdasarkan lensaku dan ku tiripkan ia dalam bentuk tulisan sebagai penaku.

Yang Menulis

My photo
Johor Bahru Town, Johor, Malaysia
Pengalaman dan cerita pentas dunia yang menjadikan aku watak dalam kehidupan tatkala aku cuba bertatih mencari pelangi indah dalam harapan warna warni di ufuk merah langit jingga. Agar bisa aku melakar sesuatu yang pasti mengukir manis disenyuman itu. (1 September 2010)

Ada orang ikut

Sedang melihat..

Mengendap Sini

January 28, 2012

DIA | TERUKIR DI BINTANG




Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu..

Tapi sayang kan ku capai bintang dari langit untukmu..

Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba..

Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia..

Hati ini bukan milikku lagi..

Seribu tahun pun akan ku nantikan.. kamu..

Sayangku jangan kau persoalkan siapa dihatiku..

Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu..
 
 
 
 
 
Rangkap lagu ini bukan untuk aku tapi cukup menerang dirangkap pertama siapa aku. Bukan manusia yang mampu beri juta dan tak mampu memberi nilai untuk dihargai. Manusia macam aku rendah darjatnya. Dibalik tabir pentas kehidupan aku mengintai melalui bayang cari apa erti personafikasi tapi sukar mencari solasinya. Jawapan bertubi datang kata aku tak mampu. Aku tak reti memberi tapi kurangnya ia datang dengan usaha. Bagi aku ia jelas, dari hati ini betul menusuk dalam jiwa dan rapi ayat ini dipamerkan pada dia. Bukan berharap baca tapi berhara ertinya difaham. Ertinya dia sorang saja tahu apa erti memiliki. Entah, jangan tanya aku, tapi tanya manusia ada hati. Kalau aku ditanya, jawapannya hanyalah teka-teki. Mahu?



lensapenaemil


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...