Lensa Dan Pena

Sini bukan tempat untuk mengira, bereksperimen dan berfantasi tapi sini hanyalah sekadar gelanggang aku untuk meluahkan hasil pemerhatian aku tentang kehidupan dunia yang penuh liku-likunya. Cerita warna warni dan comotnya kehidupan ini semua hanyalah berdasarkan lensaku dan ku tiripkan ia dalam bentuk tulisan sebagai penaku.

Yang Menulis

My photo
Johor Bahru Town, Johor, Malaysia
Pengalaman dan cerita pentas dunia yang menjadikan aku watak dalam kehidupan tatkala aku cuba bertatih mencari pelangi indah dalam harapan warna warni di ufuk merah langit jingga. Agar bisa aku melakar sesuatu yang pasti mengukir manis disenyuman itu. (1 September 2010)

Ada orang ikut

Sedang melihat..

Mengendap Sini

September 29, 2010

Cinta Itu Dugaan

Semua orang pernah bercinta kan. Kalau yang tak pernah lagi bagus. Lagi bes. Korg tunggu kawen je. nanti pandailah korang rasa sndiri. HUHU

Tapi paling aku pelik kejap ada laki cakap perempuan jahat sebab tinggalkan dia,but bile aku online facebook perempuan pulak byak wat status mood sedih meleleh gler cakap laki jhat sebab tinggalkan dia. Macam-macam hal,ada yang tinggalkan sebab orang ketigalah takpun dah tak bersefahaman.

Hurm, dunia memang mcm ni. Kita sebagai manusia tidak pernah bersyukur dengan apa yang kita ada. kadang-kadang kita slalu nampak silap orang lain tapi kita tak pernah nampak baik dari dia. Dan kita takkan pernah sekali perasan dan menghargainya. Tak kiralah laki atau perempuan.

Sebenarnya laki atau perempuan ini sama sahaja. Cinta yang datang dari hati adalah terdetik nya satu perasaan suka dan sayang serta mengasihi antara satu sama lain. Kadang-kadang cinta yang berpanjangan memang agak bosan dengan cara yang sama,so laki atau perempuan haruslah bertolak ansur untuk sedar dan membuat perubahan tapi bukan dengan memutuskan hubungan. Kan seronok kalau korang kapel sampai tua anak korang tnye "mama and papa before kawen kapel bpe lame?" alangkah bangganya anak anda dan anda kerana berjaya mempertahankan rumah tangga anda dari awal perkenalan.

Tapi bagi pasangan yang putus di tengah jalan,kadang de yang kene kahwin pkse but itu jarang sekali berlaku sekarang. Cuma sekarang ni kebiasaan yang meggugat hubungan adalah dengan kehadiran orang yang ketiga. Betol x?kalau tak percaya tengok berapa byk kapel yang putus sebab ni?

Tapi kalau dah putus pun dah xbole buat apa-apa jugak. Kene terima and redha but ingat jangan sekali buat seseorang itu teraniaya atau seperti dipermainkan kerana setiap titisan air mata dan keluhan hatinya didengari Allah. So kalau boleh jagalah hubungan korg dengan baik,kalau boleh biarlah sampai jinjang pelamin.
The best way dalam hubungan cuma satu je salah sorang kene tolak ansur dan seorang lagi memahami dan menerima. Apa guna kalau kita kapel but the same time kite tak boleh terima pasangan kita seadanya. kita merungut dengan segala tindak tanduknye. Kalau kita sayang orang tu. Kita terima apa sahaja.

Andai dia melakukan silap,nasihatlah. Andai dia sedih,pujuklah dia. Andai dia morale down beri dia semangat,yakinkan dia,beri dia kekuatan. Andai dia marah,tenangkanlah hati dia. Itulah cinta.
Saling memahami,tolak ansur dan berkasih sayang.

Ingat perhubungan lama memang akan memberi kebosanan tapi itu hanya sementara. Hanya satu permainan perasaan. Sebab cinta itu adalah dugaan. Kita kenelah tempuhi dengan penuh tabah dan sabar. Selalu banyak berdoa agar hubungan berkekalan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...