Lensa Dan Pena

Sini bukan tempat untuk mengira, bereksperimen dan berfantasi tapi sini hanyalah sekadar gelanggang aku untuk meluahkan hasil pemerhatian aku tentang kehidupan dunia yang penuh liku-likunya. Cerita warna warni dan comotnya kehidupan ini semua hanyalah berdasarkan lensaku dan ku tiripkan ia dalam bentuk tulisan sebagai penaku.

Yang Menulis

My photo
Johor Bahru Town, Johor, Malaysia
Pengalaman dan cerita pentas dunia yang menjadikan aku watak dalam kehidupan tatkala aku cuba bertatih mencari pelangi indah dalam harapan warna warni di ufuk merah langit jingga. Agar bisa aku melakar sesuatu yang pasti mengukir manis disenyuman itu. (1 September 2010)

Ada orang ikut

Sedang melihat..

Mengendap Sini

November 18, 2010

Hari Ini Cepat Sangat.! HAHA


Semalam baru shj berlalu. Kejap je. Lepas pukul 12 pagi dah masuk hari baru. kejap je kan. Tak rase macam dah satu hari pon. Hurm. Tapi beselah tu.

Pagi-pagi tadi pun aku bangun agak awal sebab nak semayang raya. Dekat saja depan rumah. Sampai jek kat sana. Wah jumpa member lama yang rapat ngan aku since kecil lagi, Zamir.Sekarang sambung MMU. Haha. Kau makin gemuk seyh sekarang. Haha. Sumpah kau pon makin hensem tapi aku sedih gak dengan cerita kereta kesayangan kau swift putih tu. Nak buat camne ketuk ajak bumper dia tu. Kemik teruk aku tengok. Kesian kau mir. Tu lah nakal sangat. Yelah dah dewasa kan. haha.

Pastu jumpa lagi sorang si shafiq,lama juga tak jumpa sekarang belajar kat dungun. Yang ni tengok mantain je. Cool. huhu. Tengok cara dia still tak berubah. He was a good man.! dia suka merendah diri and cakap pun memang sgt releks. Ilnu agama jgn ckplah.Fuhh.! penuh di dada.

Pas abes korban aku balik rumah pergi tengok motor aku yang dah terbengkalai tu. Tengok-tengok dah tak boleh start. Aduh.! Gawat.! takleh merempit la macam ni. Haha. Lalu aku mintak tolong bapak aku pergi isi minyak dalam bontol kat Petronas Taman U tu depan Jusco isi lah RM2..tu pun lepas dah isi mak aih boleh bawak gaduh nak start..
Last2 boleh gak start.! HUH.! TENSION.!

Pas moto dah betol,aku pergi sambung tengok orang korban lembu. Macam-macam gaya. ada yang tergeliat sana-sini. Haha. Tapi bila bab yang tu aku tukang tengok jela. Ala ramai kot dah tolong. hehe. Tapi bab makan pehh. Aku no satu. Supp Tulang.! wah silang panggung kaki aku melahap dengan penuh seleranya. Huhu.

Tapi semua tu berakhir juga lepas Asar. aku pulang ngadap laptop. Yang aku tertunggu arini bini aku tu. hurm busy semacam. Yelah family dia kumpul ramai-ramai. kenelah paham. Barulah boleh jadi suami mithali. Pastu tup-tap aku tau dia tak sehat. Mak aih aku terus tak makan malam tadi. Risaulah kat dia. Tidur pun tak boleh. Hm aku cuma boleh doa dia cpat sembuh. "syg pliz ye jaga diri,b xsuke syg sakit." .

Last-last aku lapar gak tapi selera takde. Nak tak nak,aku goreng roti telur inti cheese campur air milo. Fuhh. Kenyang bebb. Abes je makan aku pergilah basuh and mengadap laptop sekarang and menulis sampai aku rasa nak tidur. Haha.

Hurm hari ini orang lain raya tak tahulah apa yang diorang rasa ye. nape aku rase macam hari biasa je. pastu cepat je berlalu. Dah lah sambung esoklah. Mata aku dah terkebil-kebil. Tapi ni tangan pulak tak reti penat membebel. Hahaha. Dah pukul satu. Tak caya? Tengok jam atas tu. HAHA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...