Lensa Dan Pena

Sini bukan tempat untuk mengira, bereksperimen dan berfantasi tapi sini hanyalah sekadar gelanggang aku untuk meluahkan hasil pemerhatian aku tentang kehidupan dunia yang penuh liku-likunya. Cerita warna warni dan comotnya kehidupan ini semua hanyalah berdasarkan lensaku dan ku tiripkan ia dalam bentuk tulisan sebagai penaku.

Yang Menulis

My photo
Johor Bahru Town, Johor, Malaysia
Pengalaman dan cerita pentas dunia yang menjadikan aku watak dalam kehidupan tatkala aku cuba bertatih mencari pelangi indah dalam harapan warna warni di ufuk merah langit jingga. Agar bisa aku melakar sesuatu yang pasti mengukir manis disenyuman itu. (1 September 2010)

Ada orang ikut

Sedang melihat..

Mengendap Sini

December 10, 2011

B U L A N | Bagi Aku Tanda







Aku tulis hikayat ni tatkala malam ini mata ku jenuh untuk pejam. Penat borak dengan kawan, aku cuba keluar rumah mengambil angin. Maklum esok hari hujung minggu, cutila gamaknya. Hidup orang bujang mana penah padam sebab malam pun nampak terang. Semua cakap malam masih muda walau jam sudah tunjuk jam 0300 pagi. Entah bila malam dia orang nampak tua agaknya.

Dengan langkah perlahan aku berjalan, sampai depan rumah aku cangkungkan puggung. Termenung melihat langit, wah ada bulan. Terang cahayanya. Cantik ciptaan Tuhan. Biar ia jauh tapi ia tetap cantik. Ia tetap satu bila malam menjelma. Aku senyum kerana bagai ada rona makna di balik jarak dan rupanya. 

Aku simpan ayat itu "biar ia jauh tapi rupa dipandangan tetap cantik". Aku senyum tertawa bersendiri. Aku tahu bukan selalu begini, macam kehidupan. Bukan mudah jumpa yang terbaik itu hari-hari. Tabah,cekal dan sabar jadi pengangan diri. Jangan mudah goyah dan rapuh itu prinsip aku walau manusia ini bukan kuat mana bila digoda. Aku hanya mohon padaNya agar diberi perlindungan sentiasa.

Bulan, esok lusa bentuk kau lain. Nanti aku nak jumpa kau yang begini rupa, bulan penuh. Aku tunggu masanya. Entah bila, aku tetap di sini. Duduk dan lihat. Biar ia jauh tapi tetap cantik. Kerna itu aku juga kata bulan, kau bagi aku tanda. Terima kasih Allah atas pemberianMu.


lensapenaemil

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...