Lensa Dan Pena

Sini bukan tempat untuk mengira, bereksperimen dan berfantasi tapi sini hanyalah sekadar gelanggang aku untuk meluahkan hasil pemerhatian aku tentang kehidupan dunia yang penuh liku-likunya. Cerita warna warni dan comotnya kehidupan ini semua hanyalah berdasarkan lensaku dan ku tiripkan ia dalam bentuk tulisan sebagai penaku.

Yang Menulis

My photo
Johor Bahru Town, Johor, Malaysia
Pengalaman dan cerita pentas dunia yang menjadikan aku watak dalam kehidupan tatkala aku cuba bertatih mencari pelangi indah dalam harapan warna warni di ufuk merah langit jingga. Agar bisa aku melakar sesuatu yang pasti mengukir manis disenyuman itu. (1 September 2010)

Ada orang ikut

Sedang melihat..

Mengendap Sini

December 25, 2010

Awak..


بسم الله الرحمن الرحيم

Greeting From Emil




Awak..
Saya tahu saya dah buat salah dengan awak..
Saya tahu saya buat awak kecewa..
Saya faham awak tak salah pun..
Saya kesal sangat tapi semua tu saya tak minta wak..
Saya bukan sengaja awak..
Saya manusia biasa yang banyak mengukir kesilapan..
Saya tak sempurna macam insan lain..
Saya tak kuat untuk hidup sorang...
Saya perlukan awak sebagai kekuatan saya..
Tapi biar juta kali saya memohon rayu pada awak..
Saya tahu awak tak akan pernah dengar...
Saya tahu awak dah benci saya...
Saya tahu awak dah tak percaya saya lagi..
Tapi awak..
Ingat tak silap awak pada saya..
Saya tak ingat..
Sebab saya sayang awak...
Saya padam semuanya dalam fikiran saya..
Memang kadang saya rasa pedih sangat...
Demi jaga hati awak..
Saya buang perasaan untuk merajuk atau marah..
Saya tak tahu kenapa awak suka garang and kasar dengar saya..
But tak kisahlah saya tahu awak ni manja sebenarnya..
Awak nak tahu tak sesuatu yang saya pelajari..
Hidup dengan awak memang bermakna..
Awak ajar saya jadi laki yang bahagia,sempurna dan gembira..
Awak tau tak awak lah hati saya yang paling cantik...
Saya rindu dekat awak..
Saya selalu tengok bulan bila rindukan awak..
Kalau tak ada saya akan muram..
Saya rindu nak bercakap dengan awak...
Tapi sekarang macam mana lagi nak cakap..
Awak dah makin jauh..
Semuanya kerana salah saya...
Saya tak terdetik untuk buat macam tu awak..
Saya janji nak berubah dari awal balik..
Tapi bila awak cakap macam tu...
Luluh hati saya..
Saya lelaki kuat tau..
Tapi hari ini saya nangis..
Sakitnya,pedih sangat..
Tajam sangat ayat awak..
Awak..
Saya pernah marah kat awak ke selama ni?
Awak tendang perut saya sebab tak urut awak pun saya diam..
Awak ingat saya dukung awak sampai semput..
Berat macam mana saya pikul sebab sayang..
Saya nak awak rasa diri awak istimewa sangat..
Awak ingat saya buat kek coklat tuk awak...
Awak ingat setiap kesalahan awak saya senang saja maafkan..
Bukan saya nak ungkit..
Saya nak awak paham juga hati saya..
Saya sayang awak sangat-sangat..
Lihat hati saya betul-betul..
Hujan macam mana saya redah tuk beli nasi lemak awak...
Tapi awak..
Semua tu dah berakhir ke?
saya tak mahu..
Saya tak nak jauh dari awak..
Sebab hati saya awak dah curi..
Pedih macam mana awak lukakan saya..
saya tak pernah berhenti cintakan awak...
Even dalam keadaan sekarang...
Saya pun tiada pilihan..
Macam saya pernah cakap kat awak...
Andai saya ini beban awak..
Saya ni yang memalukan awak..
Saya doa pada Tuhan..
Cabutlah nyawa saya dahulu..
Saya minta bukan kerana fikirkan diri saya..
Saya buat sebab awak..
saya nak awak bahagia...
Saya tahu awak boleh berjaya tanpa saya..
Saya tiada makna pun untuk awak..
Saya dah cakapkan apapun berlaku saya akan buat yang terbaik untuk awak..
Sebab saya sayang awak sangat-sangat..
Sebab awak cinta saya bukan di bibir..
Tapi atas denyut nadi saya..
Maafkan saya..

p/s:jangan pernah sekali menyesal kerana cinta. Setiap manusia pasti ada silapnya. Manusia tidak akan melakukan kesilapannya jika tiada usul yang dimula.Tapi sudah resam manusia. Jangan pernah ego untuk berkata maaf. Jadilah manusia yang cantik di luaran dan dalamannya juga. Jadilah manusia yang jika diberi sakitnya dan berjanjilah agar tidak mengembalikannya. Jangan terlalu fanatik dengan kehidupan. Hati dan jiwa manusia perlu disatukan. Agar tidak penah ia terpesong ke jalan mati. Segalanya bermula dari hati. Manusia mengaturkan segalanya..nokhtah.!

-emil-

7 comments:

  1. Salam

    Luahan yang tulus tapi saya tak akan tanya itu pengalaman sebenar atau tidak. Apa yang saya sematkan dalam diri, jika menginginkan cinta, usah suburkan cinta sesama manusia terlalu tinggi daripada cinta kepada Pencipta. Apabila terlalu tinggi dan kecewa, jadinya begitu.

    Allah saja yang tahu.

    ReplyDelete
  2. salam. terima kasih cik sephi.
    itulah satu kesilpn mnusia.
    bila dh trjtuh bru sedar.
    terima kasih kerana drop di sini sebentar.

    ReplyDelete
  3. Suke sangat bende nie. Buat saya menangis!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...