Lensa Dan Pena

Sini bukan tempat untuk mengira, bereksperimen dan berfantasi tapi sini hanyalah sekadar gelanggang aku untuk meluahkan hasil pemerhatian aku tentang kehidupan dunia yang penuh liku-likunya. Cerita warna warni dan comotnya kehidupan ini semua hanyalah berdasarkan lensaku dan ku tiripkan ia dalam bentuk tulisan sebagai penaku.

Yang Menulis

My photo
Johor Bahru Town, Johor, Malaysia
Pengalaman dan cerita pentas dunia yang menjadikan aku watak dalam kehidupan tatkala aku cuba bertatih mencari pelangi indah dalam harapan warna warni di ufuk merah langit jingga. Agar bisa aku melakar sesuatu yang pasti mengukir manis disenyuman itu. (1 September 2010)

Ada orang ikut

Sedang melihat..

Mengendap Sini

December 03, 2010

Sunyi. Sedih. Sepi.


بسم الله الرحمن الرحيم






Aku mulakan dengan kalimah pembuka kalam untuk entri kali ini. 
 Cukup tenang dan indah dalam hati aku. 
Tak tahu bagaimana rasa untuk aku luah dan pekikkan di sini. 
Ianya sedikit sulit 
Agak terbungkam di hujung lidah yang ketemukan bibir aku. 
Mataku tidak berhenti menitiskan air mata.
Sedu perlahan-lahan keluar dari tekak aku.
Hati kecilku terguris bagai diiris.

Aku renung langit melihat awan yang mendung.
Hujan turun menutupi muka bumi.
Renyai lalu lebat jadinya.

Adakah dunia juga memahami apa yang aku rasa
Jiwa dan Hati aku,
Kelam dan Suram,
Ranap dalam harapan,
Hancur dalam impian.

Terbakar? Panas?
Kurangkan dengan air mata.
Sabar dan tabah hati aku menerima.
Mungkin takdir sudah ternokhtah untuk aku.

Aku diam dan terus berjalan,
Tunduk memandang bumi,
Perlahan-lahan nafas dihembus,
Jasad terkulai layu di atas tanah berdebu.
Lecak gamaknya dibanjiri hujan yang lebat.

Aku redha
Aku terima

DUGAAN.!





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...